Jak oswoić zimę

2/11/2017


winter view

Padający śnieg i wzory na szybach wyrzeźbione przez mróz są piękne, szczególnie gdy można oglądać je z domu – najlepiej pachnącego pomarańczami lub świeżo upieczonym ciastem czekoladowym. Jeśli jesteś domatorem jak ja, długie zimowe wieczory mogą być dla Ciebie doskonałą okazją do nadrobienia książkowych zaległości, spędzenia wolnego czasu z bliskimi, a także rozwijania kreatywności.

Przedstawiam Ci kilka moich sposobów na oswojenie zimy.


  •  Malowanie
Kiedy natura oszczędza nam kolorów otaczając świat bielą i szarością, możemy wyczarować je sami! Niektórym wystarczy kartka i ołówek, by puścić wodze wyobraźni i wyzwolić swoją kreatywność. Pozostałym polecam relaksujące kolorowanki dla dorosłych lub moje tegoroczne odkrycie: obrazy do malowania po numerach. Z prawdziwym płótnem i farbami. Dla mnie obraz okazał się strzałem w dziesiątkę – nie umiem rysować, a jednak spod mojej ręki wychodzi prawdziwe dzieło.

obraz malowany po numerach
 
  • Gry planszowe
To świetny i emocjonujący sposób na spędzenie czasu z rodziną lub przyjaciółmi. Wybór gier jest ogromny i po przetestowaniu sporej już ilości, na pierwszym miejscu jest u mnie niezmiennie od kilku lat planszówka „Wsiąść do pociągu”. Zasady są proste i osobie nieznającej gry wystarczy pięć minut, by je pojąć. Budując wylosowane trasy kolejowe należy zdobyć jak najwięcej punktów. Im więcej graczy, tym większe emocje (bo torów nie wystarczy dla każdego, a dojechać pociągiem trzeba!), choć ciekawie grać można też w dwójkę. Polecam lubiącym adrenalinę i gry strategiczne.

  • Gotowanie
Zimowe popołudnia lubię spędzać przygotowując rozgrzewające potrawy i piekąc czekoladowe ciasta. O tej porze roku chętnie sięgam po przepisy na dania indyjskie, z dużą ilością ostrych przypraw. Wyciskam sok z najsłodszych pomarańczy i parzę gorącą kawę. Gotowanie napełnia mnie spokojem i wyzwala kreatywność. Zapachy w jednej sekundzie przenoszą w przeróżne zakątki ziemi.

ciasto czekoladowe

  • Świeczki, koce i olejki aromatyczne
Zimą większość czasu spędzamy w domu. Warto wykorzystać ulubione akcesoria, by wracając do niego w mroźne popołudnie, ogrzać i ciało, i duszę. Świeczki pięknie zdobią dom, czyniąc go ciepłym i przytulnym. W ciemne wieczory rozjaśniają wnętrza i tworzą niepowtarzalną atmosferę. Olejki aromatyczne wypełniają dom zapachem, który przenosi nas w odległe miejsca, przywołuje wspomnienia, budzi emocje. Moim ulubionym zapachem jest pomarańcza (kojarzy mi się z upalną Sycylią) i rozmaryn. Koce otulają nas miękkością i ciepłem, które wyzwalają poczucie komfortu.


dekoracje

  • Podróże palcem po mapie
W czasie zimy chyba bardziej niż kiedykolwiek tęsknimy za podróżami, relaksem na plaży, poznawaniem nowych miejsc i kultur. Jest to dobry moment na zaplanowanie letniego urlopu i wyszukiwanie miejsc, które chcielibyśmy odwiedzić w przyszłości. Namiastką prawdziwych wypraw i zachętą do poznawania świata mogą być dla nas w tym czasie podróżnicze książki, filmy i blogi. Jednym z moich ulubionych blogów jest strona Duże Podróże – głównie ze względu na piękne zdjęcia, które sprawiają, że mam ochotę od razu pakować walizki. To właśnie ten blog zainspirował mnie, by w tym roku odwiedzić Portugalię.

Czekam na Twoje pomysły na oswojenie zimy.

You Might Also Like

0 komentarze

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Instagram